אובחנתם כסובלים מאוסטוארטיריס להלן כל מה שחשוב שתדעו על המחלה, הסימפטומים שלה וצורת התפתחותה:

 מהי מחלת אוסטוארטריטיס?

אוסטוארטריטיס היא למעשה דלקת מפרקים ניוונית, אשר באה לידי ביטוי בפגיעה במפרקים. חשוב לציין שלמחלה אין מרפא, אבל כיום, ישנן לא מעט דרכים, אשר באמצעותן ניתן להפחית במידה רבה את הסימפטומים ולשפר את המצב החולים. אוסטוארטריטיס נחשבת לבעלת שכיחות גבוהה בעיקר באזורים כמו: פרקי הירך, הברכיים ובמפרקי כף היד. היא מתפתחת בעיקר אצל אנשים מעל גיל 50 (כאן חשוב לציין, שגם אנשים צעירים יותר עלולים להיות חשופים למחלה) ונפוצה יותר בקרב נשים. המאפיינים של אוסטוארטריטיס כוללים בין היתר: התפתחות של תהליך דלקתי ברקמות אשר עוטפות את המפרקים. גרימת נזק לסחוס והתפתחות של זיזי עצם סביב השוליים של המפרקים.

מהם התסמינים וכיצד מאבחנים?

התסמינים של אוסטוארטריטיס הינם מגוונים ויכולים להשתנות בין אדם לאדם, בהתאם לסוג המפרקים בו התפתחה הדלקת וחומרת הדלקת. התסמינים המרכזיים הם כאב אשר מורגש בעיקר כאשר מבצעים פעולות שונות היוצרות עומס על אותן המפרקים. קושי בהנעה של המפרקים וביצוע של פעולות יומיומיות מסוימות ונוקשות של המפרקים – לרוב מדובר בנוקשת אשר חולפת לאחר פרקי זמן קצרים ומופיעה בעיקר בשעות הבוקר. תסמינים נוספים אשר יכולים להוות את נחלתם של הסובלים מאוסטוארטריטיס: רגישות במפרקים, גבשושיות במפרקים, כאב גם כאשר המפרקים אינם בתנועה, חולשת שרירים והגבלת תנועתיות. מבחינת האבחון, הרי שהוא מבוצע לרוב על ידי אורתופד, האבחון מתבסס על תשאול, על בדיקה גופנית ובמקרים מסוימים גם על בדיקות דם ועל צילומים – כאשר, המטרה של הבדיקות האחרונות היא בעיקר לצורך שלילת מצבים רפואיים אחרים.

מהם דרכי הטיפול באוסטוארטריטיס?

כאמור, אוסטוארטריטיס איננה ניתנת לטיפול, אך יש לא מעט דרכים ושיטות באמצעותן ניתן להפחית את התסמינים. כאשר, מדובר במצב קל, מספיק הקפדה על ביצוע פעילות גופנית ובמקרים של עודף משקל, יומלץ על ירידה במשקל. מעבר לכך, יש לא מעט תרופות ומשחות, אשר יכולות לסייע בהקלה על הסימפטומים. במקרים בהם כל הטיפולים נוסו ונמצאו כלא מתאימים, ניתן להפנות לניתוח מתאים – כאשר, קיימים סוגים שונים של ניתוחים כמו: ניתוח החלקת הזיזים הבולטים במפרק, ניתוח שחזור סחוס, ניתוח החלפת מפרק ירך וניתוחים נוספים.

איך ניתן למנוע את התפתחות המחלה?

על מנת לנסות ולמנוע את התפתחות המחלה, כדאי לנקוט בפעולות כגון: חיזוק השרירים, הקפדה על טיפול במפרקים ושמירה על משקל גוף תקין.

חשיבות הבחירה ברופא המתאים

אם גם אתם מתמודדים עם אוסטוארטריטיס והרופא הגיע למסקנה שהדרך הטובה ביותר להקלה על הסימפטומים והעלאת איכות החיים עוברת בניתוח. קיימת חשיבות גבוהה שתבחרו בתבונה את הרופא, ואל תתפשרו על פחות ממומחה. ד"ר סוזנה הורוביץ הינה מומחית להחלפת מפרק ירך מקצועית ומנוסה, אשר יכולה להוות ככתובת הטובה ביותר למטרה.